Spausdinti
Erasmus-be-fono    Mūsų gimnazijojos švietimo pagalbos specialistės Živilė Kasparavičienė ir Raimonda Kirvėlienė gegužės 18 – 25 d buvo išvykusios į „Erasmus+1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo projekto (Nr. 2024-1-LT01-KA121-SCH-000226264) kvalifikacijos tobulinimo mobilumo kursus ,,Mes visi ypatingi: įtrauktis ir parama mokiniams su specialiaisiais poreikiais klasėje ir už jos ribų“. ,,Europass mokytojų akademijos“ (angl. ,,Europass Teacher Academy“) organizuotose mokymuose, kurie  vyko Kroatijos mieste Splite, dalyvavo pedagogai iš įvairių šalių. Mūsų praktinio darbo grupėje buvo specialistai iš Slovakijos, Islandijos, Airijos, Vokietijos ir Ispanijos. Anykščių miestui ir rajonui atstovavo ugdymo įstaigų švietimo pagalbos specialistės iš Antano Vienuolio progimnazijos, Anykščių r. Troškūnų Kazio Inčiūros gimnazijos, Anykščių r. Svėdasų Juozo Tumo- Vaižganto gimnazijos ir Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos daugiafunkcio centro.
   Kursų metu pagrindinis dėmesys buvo sutelktas į specialiųjų poreikių mokinių įtrauktį klasėje ir už jos ribų. Kursų vadovė Vesna Tudor Pavičic mums pristatė įvairios teorinės medžiagos apie skirtingų gebėjimų mokinius, jų probleminio elgesio koregavimo būdus, dirbant mokyklos visai specialistų ir mokytojų komandai. Suteikė naudingos medžiagos pedagogams ugdymo procese kaip rūpintis savimi įveikiant patirtą stresą. Kursuose pateiktą teorinę medžiagą pritaikėme atlikdami įvairias praktines užduotis dirbdami klasėje - grupėse ir už jos ribų su kolegomis iš skirtingų šalių.
   Į kvalifikacijos kursų programą buvo įtraukta ir kultūrinė programa, kurios metu grožėjomės Splito miesto panorama, aplankėme III a. romėnų architektūros paminklą Diokletiano rūmus, kurie buvo pastatyti imperatoriui kaip poilsio vila. Šeštadienį vykome į Šibeniką pačių kroatų viduramžiais įkurtą miestą prie Adrijos jūros. Klausydami gidės pasakojimo susipažinome su miesto istorija, XV-XVI a. senamiesčio puikiai išlikusia statyta iš baltų akmeninių blokelių ir be jokių atraminių dalių gotikos ir renesanso stiliaus architektūra.
   Įgyta praktine patirtimi ir patobulintomis kompetencijomis kursų metu pasidalinome su savo ugdymo įstaigos pedagogų bendruomene, apie patirtus įspūdžius diskutavome Anykščių švietimo pagalbos tarnyboje specialiųjų pedagogų ir logopedų metodiniame pasitarime.
Logopedė ekspertė Raimonda Kirvėlienė
G-1G-2G-4G-3