Anykščių r. Svėdasų Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijoje buvo vykdyta Anykščių rajono savivaldybės finansuojamo projekto „Robinzonų dienos“ veikla – organizuota vaikų vasaros dienos stovykla mokiniams turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.
Gimnazijos pradinėse klasėse mokosi 16 vaikų, kuriems yra nustatyti specialieji ugdymo(-si) poreikiai. Šie vaikai menkai pasitiki savimi, pasižymi silpnesniu savęs pažinimu, jiems būna sunku priimtinais būdais išreikšti save, stokoja suvokimo kaip padėti draugui, todėl buvo išsikeltas tikslas – skatinti vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, savęs pažinimą, kūrybiškumą, draugiškumą ir fizinį aktyvumą bei ugdyti pasitikėjimą savimi. Tikslo buvo siekiama organizuojant 5 dienų vaikų vasaros dienos stovyklos „Robinzonų dienos“ veiklas birželio 10–14 dienomis.
Stovykla padėjo įtvirtinti mokslo metų eigoje įgytas vaikų, turinčių specialiųjų ugdymo(-si) poreikių, socialines bei emocines kompetencijas. Vasaros stovykloje nejuntamas tradicinis mokinio ir mokytojo santykis, vaikai jautėsi laisviau, būdami neformalioje aplinkoje daugiau atsipalaidavo. Gamtoje organizuojamos veiklos ir išvykos padėjo sukurti emociškai palankią aplinką skleistis kūrybai, improvizacijoms, užsiimti sportu ar judriaisiais žaidimais, mokytis bendrauti ir bendradarbiauti, suprasti savo poreikius ir juos deramai išreikšti, ugdyti pasitikėjimą savimi ir savo jėgomis.
Stovyklos metu buvo organizuotos 3 pažintinės-edukacinės išvykos. Stovyklą pradėjo Anykščių krašto pažintimi Šeimyniškėlių piliakalnio komplekse, pramogavo Kalitos kalno vasaros rogučių trasoje, ėjo į žygį bei žaidė judrius, komandinius žaidimus „Žemės gamtiniai-istoriniai skaitiniai“ edukacijoje, apsilankė „Labirintų parke“.
Judriesiems žaidimams ir sportui skirtą dieną vaikai ėjo į žygį aplankydami Svėdasų miestelio ežerus, pramogaudami ir žaisdami gamtoje.
Meninei vaikų saviraiškai ir kūrybai skirtą dieną stovyklautojai, piešė akvarele piešinius su saulėtos vasaros peizažais. Baigiantis paskutinei stovyklos dienai, aptarė patirtus įspūdžius, džiaugėsi turiningai praleistu laiku. Vasaros dienos vaikų stovyklos veiklose dalyvavo 18 1–4 klasių mokinių, iš jų 16, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių. Įgyvendinus projektą pagerėjo vaikų savęs pažinimo, savistabos, savęs vertinimo, saviraiškos, emocinio stabilumo įgūdžiai, sustiprėjo bendravimo, bendradarbiavimo, komandinio darbo, pasitikėjimo savimi ir atsakomybės už savo veiksmus kompetencijos, formavosi saugaus elgesio bei sveikos gyvensenos įpročiai.
Esame dėkingi Anykščių rajono savivaldybei už skirtą finansavimą projekto veikloms.
Socialinė pedagogė Gitana Tulušienė