Pamokų laikas
Pamokų laikas 2–8 ir I–IV g kl.
1. 8.00–8.45
2. 8.55–9.40
3. 10.00–10.45
4. 11.05–11.50
5. 12.05–12.50
6. 13.00–13.45
7. 13.55–14.40
Pamokų laikas 1 kl.
1. 8.00–8.35
2. 8.55–9.30
3. 10.00–10.35
4. 11.05–11.40
5. 12.05–12.40
Tvarkaraščiai
Padėkime vaikams nesusirgti
- Informacija
Pirmąją gruodžio mėnesio savaitę priešmokyklinukai ir pradinių klasių mokiniai mokėsi apsisaugoti nuo dažnai pasitaikančių peršalimo ligų ir gripo. Gimnazijos visuomenės sveikatos specialistė Aldona Saliamonienė paaiškino, kad dažnas kruopštus rankų plovimas apsaugo nuo daugelio ligų. Vaikai mokėsi plauti rankas pagal paveikslėlių seką – instrukciją. Vėliau aiškinosi, kaip neužkrėsti kitų, esančių šalia, kaip saugiai kosėti, čiaudėti ir kaip gydytis susirgus. Vaikai mokėsi pažinti vaistažoles, stebėjo arbatos ruošimo procesą, ragavo liepų žiedų, aviečių, čiobrelių ir kmynų arbatas. Sveikatos specialistė supažindino su bičių produktais, kurie padeda išvengti peršalimo ligų ir stiprina organizmo imuninę sistemą.
Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Nijolė Braukylienė
Mokytojų tobulėjimas – kelias į sėkmę
- Informacija
Dvejus metus mūsų gimnazijoje buvo vykdomas Europos Sąjungos finansuojamas Erasmus + programos KA1 projektas „Mokytojų tobulėjimas – kelias į sėkmę“. Gimnazijai reikalingas tarptautiškas mokytojas, gebantis efektyviai organizuoti pamoką, kurti darbingą atmosferą, parinkti tinkamus šiuolaikiškus mokymo(si) metodus, skatinančius mokinius tobulėti. Projekto tikslas - sustiprinti mokytojų ir administracijos bendrąsias, pedagogines ir dalykines kompetencijas ir gebėjimus, siekiant gerinti mokymo(si) kokybę, didinti organizacijos patrauklumą ir tarptautiškumą. Gimnazijos darbuotojai, siekdami tobulėti asmeniškai ir profesiniu požiūriu, dalyvavo mokymuose, kurie vyko Suomijoje, Ispanijoje, Italijoje ir Jungtinėje Karalystėje.
Pirmojo mobilumo metu 2018 m. gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui ir lietuvių kalbos mokytoja dalyvavo mokymuose Suomijoje. Kursų organizatoriai pasirūpino, kad mokytojai galėtų aplankyti 3 skirtingas mokyklas ir pamatyti, kaip mokosi suomiai, garsėjantys gerais ugdymosi rezultatais. Kursų dalyviai stebėjo pamokas, kuriose mokiniai dirbo grupėse, naudojosi informacinėmis technologijomis, atliko daug praktinių užduočių. Laimingi mokytojai, laimingi mokiniai – taip galima trumpai apibūdinti įspūdį, kurį paliko vizitai į Helsinkio mokyklas. Helsinkyje projekto dalyvės įgijo ne tik pedagoginės, bet ir kultūrinės patirties, pagilino anglų kalbos žinias, užmezgė kontaktus su mokytojais iš kitų šalių.
Mokymuose Ispanijoje daugiausiai vyko praktiniai užsiėmimai. Mūsų gimnazijos 3 mokytojos drauge su kolegomis iš kitų šalių dirbo komandose, mokėsi kartu įveikti kliūtis, priimti teisingus sprendimus, nagrinėjo vadovavimo stilius. Daug dėmesio kursuose buvo skirta motyvacijos skatinimui, diskusijoms apie pažangą. Paskutinę dieną mokymų dalyviai vyko į mokyklą, kur susipažino su Ispanijos mokyklų struktūra, darbo metodais, apžiūrėjo ugdymo(si) erdves.
2019 m. balandžio mėnesį mūsų gimnazijos mokytojai dalyvavo kvalifikacijos kėlimo kursuose „Projekto metodu grįstas mokymas“, kurie vyko Italijoje. Kursų metu mokytojai susipažino su pagrindiniais projekto metodo elementais, analizavo projektų pavyzdžius bei patys juos kūrė, mokėsi integruotų projektų taikymo ir vertinimo įvairių dalykų pamokose. Be to, diskutavo, kaip sudominti mokinius, kaip skatinti jų aktyvumą, motyvaciją, bendravimą ir bendradarbiavimą. Mokytojai taip pat susipažino su tokių įrankių kaip Padlet ir Canva naudojimu kuriant integruotus projektus.
Gimnazijos anglų kalbos mokytojos birželio 23 – liepos 5 d. dalyvavo dviejų savaičių mokymuose Kardifo mieste Velse (Jungtinė Karalystė). Kursų metu didžiausias dėmesys buvo skiriamas besikeičiančiam mokytojo vaidmeniui šiuolaikinėje mokykloje bei anglų kalbos mokymo metodikai XXI a., įgūdžiams, kurių reikia dabartiniams mokytojams, kad jie galėtų motyvuoti ir įkvėpti savo mokinius. Mokytojai atliko daug praktinių užduočių, gavo metodinės medžiagos ir idėjų, kaip sudominti mokinius, kaip skatinti jų kūrybiškumą, aktyvumą, motyvaciją, bendravimą ir bendradarbiavimą naudojant IKT įrankius pamokose.
Visi mokytojai, grįžę iš mokymų, naujai įgytomis žiniomis dalinosi su kolegomis, vedė atviras pamokas, dalinosi mokymuose gauta medžiaga, kad kolegos galėtų taikyti savo pamokose ugdymo procesui paįvairinti bei mokinių motyvacijai ir kūrybiškumui skatinti. Tikimės, kad tai padės sėkmingiau dirbti, kurti motyvuojančią atmosferą gimnazijoje.
„Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.”
Projekto darbo grupės narė Joana Gutmanienė
Švenčių belaukiant
- Informacija
Artėjant gražiausioms metų šventėms, mūsų gimnazijos 6-Ig klasių mokiniai dalyvavo Arklio muziejaus edukacinėje programoje „Prie balto Kūčių stalo“.
Vos tik išlipusius iš autobuso prie aukštaičių sodybos mus netikėtai pasitiko Kalėdų Senelis. Smagiai jo vadovaujami kieme pašokome, pažaidėme ir sugužėjome į trobą, kur mūsų laukė šeimininkė Rita. Kalėdų Senelis dar patikrino mokinių proto aštrumą, uždavė mįslių, atsakiusius apdovanojo ir atsisveikino. Trobos šeimininkė papasakojo apie advento laikotarpį, senovinius Kūčių papročius. Ji priminė švenčių prasmę, Kūčių dienos tradicijas, kaip ir kada senoliai puošdavo eglutę. Sužinojome apie Kūčių vakaro papročius, tradicinio stalo paruošimą bei valgių simboliką. Susėdę kaip darni šeima prie vieno stalo, ragavome tradicinius Kūčių patiekalus. Visi gyrė silkę, karštas, iš kaimiškos krosnies ištrauktas bulves, kai kas pirmą kartą ragavo aguonpienio. Po simbolinės Kūčių vakarienės išgirdome, kaip senoliai spėdavo savo ateitį. Žinoma, ir patys išbandėme burtus, juk smalsu sužinoti, kas gi laukia ateinančiais metais.
Padėkoję šeimininkei už įdomius pasakojimas, šiltą bendravimą, vieni kitiems palinkėję gražių ateinančių švenčių, išvykome namo. Džiaugiamės, kad laukdami švenčių prasmingai pabuvome kartu.
J. Gutmanienė
Paminėta Tarptautinė antikorupcijos diena gimnazijoje
- Informacija
Korupcija (lot. corruptio - „gadinimas", „papirkimas") - piktnaudžiavimas patikėta galia siekiant asmeninės naudos.
Pasaulio valstybės pastebėjo, kad žmonių gerovė, saugumas, pačios valstybės stiprybė priklauso nuo, koks yra korupcijos dydis. Kuo mažiau korupcijos atvejų, tuo stipresnė valstybė, patrauklesnė į ją atvykstantiems ir investuojantiems verslininkams Tokioje valstybėje gyvendami piliečiai jaučiasi saugūs, kyla gyvenimo kokybė, pasididžiavimas savo šalimi.
Kiekvienais metais Tarptautinė antikorupcijos diena, minima mūsų gimnazijoje. IIg kl. mokiniams pamoką apie korupciją kaip apie neigiamą socialinį reiškinį, kuris pastebimas politikoje, policijoje, teismuose, versle, sporte, medicinoje ir kitur ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje vedė istorijos mokytoja Gražina Gvozdaitė. Gimnazistai kartu su „Sąžiningumo mokyklų tinklo“ bendruomene minėdami Tarptautinę antikorupcijos dieną, sukūrė savo gimnazijos vertybių žemėlapį.
Kitų klasių mokiniai pilietinio ugdymo, istorijos, ekonomikos ir verslumo pamokose peržiūrėjo ir nagrinėjo aktualią metodinę vaizdinę medžiagą parengtą Švietimo ir mokslo ministerijos, Ugdymo plėtotės centro kartu su Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba.
Tikime, kad tokie užsiėmimai gali įtraukti moksleivius į skaidrumo ir antikorupcines iniciatyvas bei padėti jiems tapti sąžiningais ir dorais piliečiais.
Istorijos mokytoja
Sėkmė pilietiškumo projekte „Virtualus manekenas“
- Informacija
Svėdasų J. Tumo-Vaižganto gimnazijos mokiniai su mokytoja R. Žvirbliene ir mokytojos padėjėja E. Matulevičiene jau vasarą prisijungė prie respublikinio moksleivių pilietiškumo projekto „Virtualus manekenas“.
Liepos mėnesį išklausėme įvadinę sesiją , o nuo rugsėjo kibome į darbus. Pirmiausia mokinius supažindinome su projekto tikslais ir uždaviniais, sudarėme veiklos planą, savo komandą pavadinome „Deimančiukais“. Su dideliu entuziazmu į šią veiklą įsitraukė II g ir III g klasių mokiniai. Iki lapkričio pabaigos dirbome, rodėme iniciatyvą ir siuntėme savo darbų pristatymus „Virtualaus manekeno“ vertinimo komisijai.
Su dideliu nekantrumu laukėme gruodžio 5 dienos, nes tą dieną Vilniuje vyko projekto „Virtualus manekenas“ baigiamoji konferencija „Socialinis lyderis“, kurios metu turėjo būti paskelbti nugalėtojai. Mūsų dideliam džiaugsmui projekto nugalėtoja ir pilietiškiausia socialinių lyderių komanda tapo mūsų gimnazijos „Deimančiukai“. Tikime, kad ši sėkmė paskatins ir kitus imtis panašių veiklų, dirbti ir dalintis gerumu.
Jungtinis projektas
Galimybė gauti paramą 1985,93 eurų iš jungtinio projekto „Privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas“ pateikus paraišką Lietuvos energetikos agentūrai pagal paskelbtą kvietimą „Juridinių asmenų privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas darbovietėse“ paskatino Svėdasų Juozo Tumo-Vaižanto gimnaziją suplanuoti dviejų elektromobilio įkrovimo stotelių, turinčių dvi prieigas (su dinaminiu galios valdymu), įsirengimui.
Jungtinio projekto projektas įgyvendinamas pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis.
Kontaktinė informacija
Anykščių r. Svėdasų Juozo
Tumo-Vaižganto gimnazija,
kodas: 190048540
J. Tumo-Vaižganto g. 103, Svėdasai, LT-29351 Anykščių r.,
tel. (0 381) 57206,
el. paštas
Apie gimnaziją
Vizija – atvira kaitai, bendruomeniška, asmens ugdymo(si) sėkmės siekianti gimnazija.
Misija – teikti kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį ir vidurinį formalųjį ugdymą ir neformalųjį vaikų švietimą ir ugdyti kompetencijas, būtinas šiuolaikinėje visuomenėje.
Kuriame Lietuvos ateitį
„Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Europos parlamento ambasadorė
PATYČIŲ PREVENCIJA
OLWEUS patyčių ir smurto prevencijos programa
Patyčių prevencijos tvarkos aprašas
Gimnazija 2016-2017 m.m. dalyvavo tarptautinėje vaikų socialinių gebėjimų ugdymo programoje „Zipio draugai“:
Padėka už dalyvavimą „Veiksmo savaitėje be patyčių 2017“:
Lankstinukai apie elektronines patyčias:
Tėvams (globėjams, rūpintojams)
Nebūk naivus kelyje sąjungos iniciatyva „Mes prieš smurtą“
Gimnazijos dokumentai:
Gimnazijos mokinių elgesio taisyklės