Pamokų laikas
Pamokų laikas 2–8 ir I–IV g kl.
1. 8.00–8.45
2. 8.55–9.40
3. 10.00–10.45
4. 11.05–11.50
5. 12.05–12.50
6. 13.00–13.45
7. 13.55–14.40
Pamokų laikas 1 kl.
1. 8.00–8.35
2. 8.55–9.30
3. 10.00–10.35
4. 11.05–11.40
5. 12.05–12.40
Tvarkaraščiai
Praktinis užsiėmimas
- Informacija
Vaiko kalba prasideda nuo gimimo. Dar žodžiais nekalbantis kūdikis jau kalba akimis, judesiais, kūnu, balsu. Kūno kalba yra pirminė, ji neišnyksta ir pereina į artikuliuotą kalbą. Pirmieji vaiko kalbos ugdytojai ir puoselėtojai yra šeimos nariai, todėl labai svarbu, kad vaiką supantys žmonės kalbėtų taisyklinga kalba, išraiškingai, pasitelkdami neverbalinį bendravimą. Mokslininkai teigia, kad bendrąja prasme vaiko kalbos raida susijusi su fizine branda, pažinimo įgūdžių raida bei socializacija. Kalbos raida, jos ugdymas priklauso nuo kiekvieno žmogaus, esančio šalia vaiko, todėl, nuo pat gimimo turime rūpintis visapusišku vaiko ugdymu, kad vėliau, galėtume džiaugtis vaiko pasiekimais ir gera savijauta.
Norėdama suteikti tėvams, globėjams ir vaikams kuo daugiau žinių ir praktinių įgūdžių apie kalbos ugdymą, kasmet gimnazijoje organizuoju ir vedu praktinius užsiėmimus.
Į pirmąjį šių metų užsiėmimą ,,Kas gyvena mano burnytėje?“ pakviečiau ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus, jų tėvus, globėjus. Užsiėmimo metu dalyviai sužinojo, kaip reikia mankštinti kalbos padargus: lūpas, liežuvį, gomurį, žandikaulį, tikslinti kalbinį kvėpavimą, mokytis taisyklingo garsų tarimo.
Kad vaikams ir tėvams artikuliacinė mankšta būtų nenuobodi ir veiksminga, pasiūliau pasiklausyti žaismingos pasakos ir kartu su liežuvėliu pakeliauti po zoologijos sodą. Klausydamiesi sekamos pasakos, renginio dalyviai praktiškai atliko artikuliacinę mankštą, mokėsi aiškiai tarti garsus, pavadindami matomus paveikslėlius lavino pažintinius procesus. Mokėsi sukaupti dėmesį ieškodami gyvūnų skirtumų, lavino regimąją ir girdimąją atmintį prisimindami ir išvardindami iš eilės visus pasakos veikėjus. Pasiklausę pasakos ir išmokę atlikti artikuliacinę mankštą, mokėmės taisyklingo kalbinio kvėpavimo. Žaisdami parengiamuosius žaidimus ,,Burbulai“, ,,Futbolas“ renginio dalyviai tikslino kalbinį kvėpavimą, o žaisdami mokomuosius garsų tarimo žaidimus ,,Bitutė dūzgia“, ,,Gyvatėlė šliaužia“ pritaikė taisyklingo kalbinio kvėpavimo ir garso tarimo įgūdžius, įgytus per praktinį užsiėmimą.
Susitikimo pabaigoje su tėveliais ir vaikais aptarėme, ką sužinojome, išmokome ir kokius žaidimus žaisime namuose, kad greičiau tobulėtų vaiko kalba.
Noriu padėkoti visiems tėveliams, globėjams ir vaikams, kurie dalyvavo praktiniame užsiėmime. Tikiuosi ir toliau gražaus bendravimo ir bendradarbiavimo ugdant vaikų kalbą.
Logopedė Raimonda Kirvėlienė
Paminėjome laisvės gynėjų dieną
- Informacija
Šiandien gimnazijoje minėjome Laisvės gynėjų dieną - nuo pat ryto mokiniai kartu su mokytojais degė žvakutes, tylos minute pagerbė žuvusiuosius. Vėliau klasėse mokytojai dalinosi prisiminimais ir išgyvenimais apie šią dieną bei kartu su mokiniais žiūrėjo filmuotą medžiagą apie Sausio 13-osios įvykius.
Istorijos mokytoja
Kviečiame dalyvauti!
- Informacija
Padėkos raštas
- Informacija
Jungtinis projektas
Galimybė gauti paramą 1985,93 eurų iš jungtinio projekto „Privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas“ pateikus paraišką Lietuvos energetikos agentūrai pagal paskelbtą kvietimą „Juridinių asmenų privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas darbovietėse“ paskatino Svėdasų Juozo Tumo-Vaižanto gimnaziją suplanuoti dviejų elektromobilio įkrovimo stotelių, turinčių dvi prieigas (su dinaminiu galios valdymu), įsirengimui.
Jungtinio projekto projektas įgyvendinamas pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis.
Kontaktinė informacija
Anykščių r. Svėdasų Juozo
Tumo-Vaižganto gimnazija,
kodas: 190048540
J. Tumo-Vaižganto g. 103, Svėdasai, LT-29351 Anykščių r.,
tel. (0 381) 57206,
el. paštas
Apie gimnaziją
Vizija – atvira kaitai, bendruomeniška, asmens ugdymo(si) sėkmės siekianti gimnazija.
Misija – teikti kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį ir vidurinį formalųjį ugdymą ir neformalųjį vaikų švietimą ir ugdyti kompetencijas, būtinas šiuolaikinėje visuomenėje.
Kuriame Lietuvos ateitį
„Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Europos parlamento ambasadorė
PATYČIŲ PREVENCIJA
OLWEUS patyčių ir smurto prevencijos programa
Patyčių prevencijos tvarkos aprašas
Gimnazija 2016-2017 m.m. dalyvavo tarptautinėje vaikų socialinių gebėjimų ugdymo programoje „Zipio draugai“:
Padėka už dalyvavimą „Veiksmo savaitėje be patyčių 2017“:
Lankstinukai apie elektronines patyčias:
Tėvams (globėjams, rūpintojams)
Nebūk naivus kelyje sąjungos iniciatyva „Mes prieš smurtą“
Gimnazijos dokumentai:
Gimnazijos mokinių elgesio taisyklės